HTML

Tekerő

Egy nap azon kaptam magam, hogy rákattantam a hulahoppra. De nem elégedtem meg annyival, hogy a derekamon tekerem. Mert az csak a kezdet. A lényeg a hoop dancing. A mozgás, ami a karikán belül és kívül forog. A tekerés élménye.

Friss topikok

Archívum

A kezdet

ritakovacs 2012.07.03. 14:09

hulahopp.jpg Miután megszületett a kisfiam, nem volt minden a régi. De leginkább a súlyom és a formám nem. Illetve még a szülés után ez nem is volt annyira vészes, hanem a szoptatás tette meg a kellő hatását. Mert amit szépen lassan felszedtem, nem nagyon akart lemenni. Így szépen, hozzám ragaszkodva maradtak a plusz kilók. Ebből még  kb 10kg mindig van.

Tudtam, hogy valamit kell tennem, de egyszerűen nem találtam olyan mozgásformát, ami diétával kiegészítve meghozná az áhított eredményt. Részben az életvitelünknek és napirendünknek köszönhetően, másrészt pedig nem akarok olyan mozgást, amit ki nem állhatok.

Elkezdtem a neten nézelődni. És mit találtam? A hulahopp karikát. Először csak azért, mert ha csak 5 percem van, akkor is tudom tekerni. Eldöntöttem, hogy hosszú tespedés után ez lesz a nekem való mozgás. Egy olyan bevezető.

Megpróbáltam. Aztán ledöbbentem, hogy nem megy. Pörgött kettőt a derekamon, majd a földön landolt. Újra próbáltam, újra leesett. Ezt játszottam kb két hétig egyre dühösebben, de nem adtam fel. Aztán gyorsan belejöttem és már addig tekerek, amíg kedvem tartja.

Megdöbbentem, mert azt hittem, ez könnyű mutatvány és fizikailag sem olyan megterhelő. Az első nap kb másfél órán át próbálkoztam. Másnap a fejem búbjától a bokámig mindenhol éreztem izomlázat. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyire átmozgat ez az egyszerűnek tűnő tekergetés-próbálkozás.

Miután elértem azt a szintet, hogy naponta egy órán át tekertem, úgy éreztem, hogy ennél több kell. Jó ez a  karikázás, de annyi, hogy tekerem a derekamon és közben zenét hallgatok, vagy olvasok, annyira már nem buli. Ismét elkezdtem kutakodni és ekkor találkoztam a nagy szerelemmel, ami nem más, mint a hoop dancing.
Hogy nem tudjátok mi az? Hát ez:

És ez is:

Nekem első látásra szerelem lett. Legnagyobb sajnálatomra Magyarországon nem találtam olyan helyet, sem weboldalt, sem semmit, ahol ezzel a sporttal foglalkoznának. Így más lehetőségek híján úgy döntöttem, hogy külföldi oldalakból erőt és ötleteket merítve megismerkedem vele és autodidakta módon megtanulom. Szerencsére anyag van hozzá bőven, már csak a kitartás és gyakorlás szükséges.

Mert az már biztos, hogy amióta ezzel elkezdtem foglalkozni, nem az az elsődleges cél, hogy fogyjak, leadjam a súlyfölöslegemet, hanem az, hogy különféle elemeket megtanuljak, mozogjak és élvezzem a mozgást.

Már az elsődleges tervem és célom meg is van. Akinek van kedve, tartson velem! Tanuljunk meg együtt rengeteg elemet, trükköt önmagunk és mások szórakoztatására is. Jó szórakozást!

Címkék: dance hoop

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tekero.blog.hu/api/trackback/id/tr84625960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása